10. Karrierewege für Politik- und Sozialwissenschaftler*innen

(english version below)

Das Institut für Politikwissenschaft und der WiSo-Career-Service organisieren zum zehnten Mal die Veranstaltung "Karrierewege für Politik- und Sozialwissenschaftler*innen". Absolventinnen und Absolventen des Studiengangs sowie Praktikerinnen und Praktiker berichten aus ihren Tätigkeitsfeldern und stehen für einen Austausch über Einstiegsmöglichkeiten und Berufsperspektiven zur Verfügung.

Referent*innen:

• Fulden Eskeldivan (Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit GIZ, Ankara)
  • Niklas Helwig (Finnish Institute of International Affairs FIIA, Helsinki)
  • Alina Thieme (EUTOP International GmbH, Berlin)

Die Veranstaltung wird am Mittwoch, 09. Dezember 2020, 18:00 – 19:30 Uhr Online via Zoom stattfinden. Sie können sich mit dem Anmeldeformular unter dem folgenden Link für die Teilnahme an der Veranstaltung anmelden:

****

For the tenth time, the Institute for Political Science and European Affairs and the WiSo Career Service are organizing the event "Career Paths for Political and Social Scientists". Alumni of the graduate program as well as professionals from relevant fields report on their fields of activity and are available for an exchange about career opportunities and job perspectives.

Speakers:

• Fulden Eskeldivan (Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit GIZ, Ankara)
  • Niklas Helwig (Finnish Institute of International Affairs FIIA, Helsinki)
  • Alina Thieme (EUTOP International GmbH, Berlin

The event will take place on Wednesday, December 09, 2020, 6 pm - 7:30 pm, online via Zoom. You can register for the event using the registration form under the following link:

The event will be held in German but there will be the possibility to ask questions in English.